Mochila bag - Flashy Neon

Soms vind ik inspiratie op een onverwachte plek...
Vanmiddag keek ik naar mijn sokken en dacht meteen aan een nieuw patroon! Het is een relatief simpel patroon met 4 kleuren en weinig kleurwisselingen per toer. een ideaal beginnerspatroon volgens mij!

Bodem:
- 24 toeren
- 16 meerderingen in toer 22

Zijkant:
- 50 steken. 4 keer haken om bij de bodem van 200 steken aan te sluiten.
- 57 toeren hoog.
- knoopsgaten zelf plaatsen. Deze maak je door over 4 vasten over de meeloopdraden te haken en de onderliggende 4 vasten over te slaan. Ik zou ze in de laatste gele toer plaatsen.

Afwerking:
- Ik haak altijd een extra afwerkingsrandje. Hier gebruik ik de kreeftensteek voor.
Het koord kan je maken met een kumihimo disk. Lees hier hoe.
- De band kan je op verschillende manieren maken. Wanneer ik een band haak, start ik met 350 vasten over meeloopdraden heen gehaakt. Dit is voor mij een goede lengte. Je kan de band ook weven of ply-splitten.


Het lijkt mij leuk om het resultaat te zien. Deze kan je showen op de CraftsByManon Mochila groep. Lees na aanmelding goed de regels.

Veel haakplezier gewenst!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mochila Bag - Circus